مدیریت امور پردیس های استان مرکزی

اطلاعیه سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی متمرکز در ازمون سراسری سال 1394

 

اطلاعیه سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی متمرکز در ازمون سراسری سال 1394

با حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال و با عرض تبریک و تهنیت به خواهران و برادران عزیزی که در آزمون سراسری سال 1394 پذیرفته شده و آماده گام نهادن به عرصه وسیع علم اندوزی و خدمت به مردم شریف میهن مان می شوند، بدین وسیله به اطلاع می رساند اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه پیام نور، پردیس های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته های تحصیلی مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین اسامی پذیرفته شدگان مرحله پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی برای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور و دوره های مجازی درسال تحصیلی 95-1394 که گزینش آنها به روش متمرکز صورت گرفته است، بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است که کلیه پذیرفته شدگان می بایست با توجه به موارد ذیل با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای ثبت نام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه نمایند.

الف) کلیه پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت نام، تاریخ ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه ای برنامه زمانی برای ثبت نام در سایت خود درج ننموده باشد، پذیرفته شدگان این قبیل موسسات لازم است مطابق جدول ذیل برای ثبت نام به محل قبولی مراجعه نمایند.

برنامه زمانی ثبت نام از پذیرفته شدگان برای آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که برنامه زمانی برای ثبت نام در سایت اینترنتی خود اعلام ننموده اند

روز و تاریخ ثبت نام

ترتیب حرف اول نام خانوادگی

یکشنبه 94/6/22

الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ

دو شنبه 94/6/23

ح – خ- د –ذ– ر – ز- ژ – س

سه شنبه 94/6/24

ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ – ف – ق – ک

چهارشنبه 94/6/25

گ – ل – م – ن – و - هـ - ی

 

ب) توضیح در مورد کدهای 11 و17 (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، 12 (رشته های تحصیلی دانشگاه شاهد)، 15 (رشته مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی)، 18 (رشته های تحصیلی موسسه غیرانتفاعی رفاه)، 14 (رشته های تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری):

1) آن دسته از پذیرفته شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی یکی از کدهای فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت یکی ازکدرشته های موسسه مذکور قرار گرفته اند.

2) آن دسته از پذیرفته شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (5 رقمی) یکی از کدهای فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص گردیده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی، در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت یکی از کدرشته های موسسه مذکور قرار گرفته اند. لذا کلیه داوطلبان فوق لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه روز دوشنبه مورخ 94/6/23 از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می گردد و آن دسته از داوطلبانی که دارای کد قبولی دیگری می باشند می توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. ضمناً لازم به تاکید است آن دسته از داوطلبانی که در کد رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته ای که هم اکنون اعلام شده) باطل خواهد شد.

ج) مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان:

هر یک از پذیرفته شدگان (با اعمال نمره و سوابق تحصیلی و یا منحصراً سوابق تحصیلی) می بایست بر حسب موردهای مندرج در جدول ذیل مدارک لازم را برای ثبت نام در موسسه آموزش عالی قبولی تهیه و تحویل نماید.

ردیف

مورد (دیپلم یا مدرک تحصیلی)

ارائه مدرک + یک نسخه تصویر تاییدیه

توضیح و موارد بررسی

1

نظام قدیم آموزش متوسطه

اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله و یا هنرستان با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم

- بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم، سال ماقبل و دوسال ماقبل دیپلم می بایست با سه سال تحصیل مندرج در لیست یکسان باشد.

- تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته های تحصیلی نیمسال اول و دوم باید حداکثر تا پایان 31/6/94 باشد.

گواهی تحصیلی سال ماقبل و 2 سال ماقبل دیپلم با درج بخش و شهرستان محل تحصیل با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان سال ماقبل و 2 سال قبل از دیپلم

اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش

رشته های تحصیلی گزینش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی)

2

نظام جدیدآموزش متوسطه

اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضاء مدیر مرکز پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی

- تاریخ اخذ دوره پیش دانشگاهی در هر یک از رشته های تحصیلی نیمسال اول و دوم باید حداکثر تا پایان 31/6/94 باشد.

- بخش و شهرستان محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی، اخذ دیپلم و سال ماقبل از دیپلم می بایست با سه سال تحصیل مندرج در لیست یکسان باشد.

اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه نظام جدید با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

اصل مدرک و یا گواهی سال ما قبل دیپلم با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام جدید (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) در هر یک از سال های 1384 الی 1393 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

--------------

3

مدرک معادل کاردانی ویژه دانشجویان اخراجی و انصرافی

اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگی در دوره ی معادل

در خصوص دارندگان مدرک معادل مفاد بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 28/5/92 معاونت آموزشی وزارت متبوع ملاک عمل بوده و بررسی های لازم می بایست براساس این بخشنامه صورت گیرد. ضمنا قبولی پذیرفته شدگان دارای مدرک معادل که مشمول مفاد بخشنامه مذکور نمی باشند، لغو خواهد شد.

4

دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم)

تاریخ اخذ مدرک کاردانی حداکثر تا تاریخ 31/6/94

5

دارندگان مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم)

اصل و یا گواهی مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش

پایان طرح نیروی انسانی تاریخ 31/6/94 برای رشته های تحصیلی نیمسال اول و یا 30/11/94 برای رشته های تحصیلی نیمسال دوم باشد.

6

دارندگان مدرک کاردانی پیوسته

با قید تاریخ اخذ مدرک کاردانی حداکثر تا 31/6/94 و شرط معدل برای ثبت نام ملاک نمی باشد

7

دارندگان مدرک کاردانی پیوسته

کارمندان دولت

اصل یا گواهی تحصیلی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

--------------

اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط

--------------

8

کارکنان رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته پذیرفته شده در رشته های تحصیلی نوبت دوم (شبانه)

اصل حکم استخدامی و یا گواهی رسمی مشمول سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور

حداکثر سن ، 35 سال تمام به هنگام ثبت نام در آزمون سراسری بوده است در غیراینصورت قبولی آنان لغو می شود

 

توضیحات و نکات درخصوص ردیف 2 جدول فوق:

با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش دانشگاهی در دهه سوم شهریور ماه، در صورتی که پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام موفق به ارائه گواهی پیش دانشگاهی نگردند، از آنان تعهدی مبنی بر ارائه گواهی پیش دانشگاهی تا 3 هفته بعد از پایان تاریخ ثبت نام (15 مهرماه) از سوی موسسه محل قبولی اخذ خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ 94/7/15 قبولی آنان لغو می گردد.

با توجه به بخشنامه 221446/460 مورخ 91/10/15 ریاست محترم مرکز سنجش آموزش و پرورش کلیه پذیرفته شدگان می بایست به همراه تصویرگواهی پیش دانشگاهی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست تاییدیه ی تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود را نمایند و رسید مربوط را در زمان ثبت نام به دانشگاه ارائه دهند. کلیه پذیرفته شدگان حتماً نام رشته و دانشگاه محل تحصیل خود را در زمان تکمیل فرم در دفاتر پیشخوان اعلام نمایند.

توضیحات و نکات درخصوص ردیف 3 جدول فوق:

دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع آیین نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی ) را اخذ نموده اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران ) هیچ محدودیتی در انتخاب رشته نداشته و حق ثبت نام در رشته قبولی اعلام شده را دارا می باشند. بدیهی است این دسته از داوطلبان می توانند کلیه تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند.

توضیحات و نکات درخصوص ردیف های 4 تا 7 جدول فوق:

ثبت نام از کلیه برادران فارغ التحصیل مدرک کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای) در هر یک از رشته های تحصیلی (گروه فنی و مهندسی و برخی از رشته های گروه علوم پایه و کشاورزی) تا تاریخ 94/6/31 که در مهلت شش ماه بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون شرکت نموده اند، در صورت پذیرفته شدن در رشته های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحدهای دوره کاردانی در دوره بالاتر به نحوی که حداکثر طول مدت تحصیل آنها از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال کمتر از طول مدت تحصیل طبق ضوابط وزارت متبوع در همان دوره تحصیلی باشد، بلامانع می باشد. بدیهی است ثبت نام و ادامه تحصیل آن دسته از داوطلبانی که با توجه به دارا بودن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) در ردیف پذیرفته شدگان آزمون سراسری قرارگرفته اند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه از نظر این سازمان بلامانع خواهد بود.

هر یک از دارندگان مدرک کاردانی ‍ (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای (برادران) که حداکثر تا تاریخ 94/6/31 فارغ التحصیل شده اند (رشته تحصیلی آنها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی باشد) و رشته تحصیلی دوره کاردانی آنان فاقد دوره کارشناسی ناپیوسته باشد و در مهلت شش ماهه بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذیرفته شده اند (در رشته های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحدهای دوره کاردانی در دوره بالاتر به نحوی که حداکثر طول مدت تحصیل آنها از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال کمتر از طول مدت تحصیل طبق ضوابط وزارت متبوع در همان دوره تحصیلی باشد مورد تایید است) از نظر نظام وظیفه بلامانع می باشد در غیراینصورت قبولی آنان لغو می گردد.

مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش دانشگاهی ملاک عمل و قابل قبول می باشد . لذا این دسته از پذیرفته شدگان می توانند در مقطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند.

کلیه فارغ التحصیلان دوره های کاردانی ( فوق دیپلم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ) رشته های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی ( اعم از خواهران و برادران ) که خدمات قانونی مقرر آنان (طرح لایحه نیروی انسانی) تا تاریخ 94/6/31 به پایان رسیده باشد، مجاز به انتخاب رشته های نیمسال اول و دوم بوده و فارغ التحصیلان دوره های مذکور که خدمات قانونی مقرر آنان تا 94/11/30 به پایان خواهد رسید، منحصراً مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 95-1394 بوده اند. بدیهی است آن دسته از دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم) رشته های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ 94/11/30 به پایان نخواهد رسید، مجاز به ثبت نام در رشته قبولی نبوده و قبولی آنان از نظر این سازمان لغو خواهد بود.

دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی) که در هر یک از رشته های تحصیلی نیمسال اول پذیرفته شده اند چنانچه در حین انجام خدمت ضرورت (وظیفه عمومی) هستند با ارائه گواهی از یگان مربوط مبنی بر اینکه دوران خدمت ضرورت (وظیفه عمومی ) آنان تا تاریخ 94/6/31 (برای هریک از رشته های تحصیلی نیمسال اول) و یا تا تاریخ 94/11/30 (برای هر یک از رشته های تحصیلی نیمسال دوم) به پایان خواهد رسید مجاز به ثبت نام در رشته قبولی اعلام شده می باشند.

توضیحات و نکات درخصوص ردیف 11 جدول فوق:

پذیرفته شدگان با سهمیه بهیاری لازم است که علاوه بر ارائه معرفی نامه مذکور نسبت به ارائه مدرک دیپلم بهیاری نظام قدیم آموزش متوسطه و یا دپیلم بهیاری نظام جدید آموزش متوسطه به اضافه مدرک پیش دانشگاهی (حداکثر تا تاریخ 94/6/31 اخذ شده باشد) در هنگام ثبت نام در رشته قبولی اقدام نمایند.

د) ثبت نام از پذیرفته شدگانی که صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در کدرشته محل های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (روزانه و شبانه)، دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی پذیرفته شده اند.

در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور پذیرش در برخی از کدرشته محل های دوره های روزانه، شبانه و دوره های مجازی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت گرفته است. لذا در این روش فقط معدل کتبی دیپلم داوطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار گرفته و اسامی پذیرفته شدگان این مرحله نیز به همراه سایر پذیرفته شدگانی که با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی برای ثبت نام در آن موسسه آموزش عالی اعلام گردیده است، اعلام و به موسسات معرفی شده اند.

پذیرفته شدگان در کد رشته هایی که پذیرش آنها در قالب پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی صورت پذیرفته است لازم است کلیه مدارک مندرج در قسمت "ج" این اطلاعیه را در زمان ثبت نام ارائه نمایند.

ارائه اصل کارنامه تحصیلی برای هر یک از پذیرفته شدگانی که دارای مدرک دیپلم متوسطه نظام جدید (سال سوم نظام جدید آموزش متوسطه) با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برای دیپلمه های (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) سال های 1393 و قبل آن که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است در هنگام ثبت نام ضروری می باشد.

ارائه اصل کارنامه تحصیلی برای پذیرفته شدگان دارای مدرک دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه یا دیپلمه های کار و دانش با امضا و ممهور به مهر دبیرستان و یا سازمان آموزش و پروش برای دیپلمه های (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) سال های 1393 و قبل از آن در هنگام ثبت نام ضروری می باشد.

ه‍)توضیحات سهمیه نهادها

هر یک از معرفی نامه های مورد اشاره در بند 1 و 2 ذیل لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 95-1394 از طریق ارگان ذیربط به آن موسسه آموزش عالی ارسال گردد، در غیر اینصورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، از ثبت نام آنان ممانعت بعمل می آید.

معرفی نامه رسمی از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت جهاد کشاورزی با امضاء و مهر هر یک از روسای ارگان های مذکور.

آن دسته از داوطلبان شاهد و ایثارگر که با سهمیه های بنیاد شهید و امورایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح به شرح ذیل پذیرفته شده اند در زمان ثبت نام، ملزم به ارائه فرم و یا مدرکی در رابطه با تایید سهمیه ثبت نامی خویش نمی باشند. چنانچه سهمیه پذیرفته شده ای حسب مورداز سوی بنیاد شهید و امورایثارگران و یا ستاد کل نیروهای مسلح مورد تایید قرار نگیرد از تحصیل وی ممانعت بعمل خواهد آمد.

و) پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور علاوه بر رعایت مندرجات فوق الذکر لازم است نسبت به رعایت موارد مشروحه ذیل اقدام نمایند:

پذیرفته شدگان هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور لازم است بر اساس جدول ذیل از تاریخ، محل و نحوه ثبت نام رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه پیام نور مطلع شوند و در زمان مقرر علاوه بر مدارک مندرج در بندهای "ج و د" فوق الذکر مدارک ذیل را ارائه نمایند.

نام نویسی از پذیرفته شدگان این دانشگاه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه جامع دانشگاهی به آدرس: http://reg.pun.ac.ir صورت خواهد پذیرفت. پذیرفته شدگان ضرورت دارد برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت نام از تاریخ 94/6/21 به این سایت مراجعه نمایند.

1- یکی از مدارک مورد قبول دانشگاه به شرح ذیل با توجه به شهرستان محل سکونت و یا اشتغال (برای کارکنان دولت) که نشان دهنده سکونت پذیرفته شده در حوزه زیر پوشش مرکز دانشگاهی پیام نور مربوط با توجه به دفترچه راهنمای شماره 2 باشد.

1-1- محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه داوطلب در شهرستان تحت پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

2-1- دو سال آخر اقامت داوطلب به صورت پیوسته از تاریخ 1391/7/1 تا 1394/6/31 در شهرستان تحت پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

3-1- محل تولد وسال آخر اقامت داوطلب از تاریخ 1392/7/1 تا 1394/6/31 در شهرستان تحت پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

4-1- محل اشتغال حداقل تا تاریخ 94/6/31 در شهرستان تحت پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

2- معرفی نامه های مندرج در بند «2» توضیحات سهمیه نهادهای این اطلاعیه لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 95-1394 توسط ارگان های ذیربط برای پذیرفته شدگان با سهمیه های مربوط به مرکز دانشگاهی پیام نور محل قبولی پذیرفته شده تحویل گردد، در غیر اینصورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از آنان ثبت نام بعمل نخواهد آمد و قبولی آنان لغو می گردد.

3- اصل فرم انصراف قطعی از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به تایید موسسه آموزش عالی محل تحصیل قبلی و اداره کل امور دانشجویان داخل ذیربط رسیده باشد.

تذکر 1: در کلیه رشته محل های مربوط به گروه های آموزشی هنر و فنی و مهندسی محدوده جغرافیایی پذیرش دانشجو علاوه بر جدول شهرستان های زیر پوشش مراکز و واحدهای ذیربط به صورت بومی- استانی هم انجام شده است.

تذکر 2: کارمندان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی مجاز به انتخاب رشته از مرکز یا واحد محل اشتغال خود نبوده اند و در صورت قبولی در سایر مراکز و واحدها تقاضای انتقال و یا مهمان شدن به مرکز یا واحد محل اشتغال آنها قابل بررسی نمی باشد.

ز‍) پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نام در رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران:

پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام (ثبت نام حضوری می باشد) ابتدا به سایت اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان و یا پردیس محل قبولی به نشانی: (http://cfu.ac.ir) مراجعه نمایند.

پذیرفته شدگان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی لازم است برای اطلاع دقیق از نحوه زمان و ثبت نام اینترنتی و حضوری به سایت دانشگاه ( www.srttu.edu)مراجعه نمایند.

 

ح) اصلاحات و یا تغییرات در دفترچه های راهنمای انتخاب رشته:

1- کدرشته تحصیلی و یا رشته محل هایی که در گزینش نهایی آزمون سراسری سال 1394 حذف و یا اصلاح گردیده است:

ردیف

نام دانشگاه

کدرشته محل

دوره

رشته - گرایش

شرح اصلاح

 

دانشگاه علوم پزشکی کاشان

13019

روزانه

دندانپزشکی

انتقال پذیرش از "نیمسال اول" به "نیمسال دوم"

 

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

10969

پردیس خودگردان

داروسازی

انتقال پذیرش از "نیمسال دوم" به "نیمسال اول"

 

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

10970

پردیس خودگردان

دندانپزشکی

انتقال پذیرش از "نیمسال دوم" به "نیمسال اول"

 

موسسه غیر انتفاعی میزان

24421

غیرانتفاعی

علوم اسلامی – روان شناسی عمومی

جایگزینی عنوان رشته «روان شناسی» به جای رشته «علوم اسلامی – روان شناسی عمومی»

 

دانشگاه پیام نور اردبیل – مرکز اردبیل

17619

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

اصلاح عنوان رشته "مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن" به رشته "مهندسی رباتیک"(باتوجه به اعلام دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری)

 

دانشگاه پیام نور اصفهان – مرکز اصفهان

17674

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی– مرکز تبریز

17459

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور بوشهر – مرکز بوشهر

17833

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور تهران –تهران شمال

17904

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی– مرکز بیرجند

18027

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور خراسان رضوی – مرکز مشهد

18153

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور فارس – مرکز شیراز

18521

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه پیام نور قزوین – مرکز قزوین

18624

پیام نور

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه شاهرود

10675

روزانه

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

اصلاح عنوان رشته "مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن" به رشته "مهندسی رباتیک"(باتوجه به اعلام دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری)

 

دانشگاه شاهرود

10689

نوبت دوم

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه صنعتی سیرجان

11004

روزانه

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

اصلاح عنوان رشته "مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن" به رشته "مهندسی رباتیک"(باتوجه به اعلام دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری)

 

دانشگاه صنعتی سیرجان

11015

نوبت دوم

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه صنعتی سیرجان

13212

محروم

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه صنعتی سیرجان

13260

محروم

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

غیرانتفاعی صنعتی سجاد- مشهد

16068

غیرانتفاعی

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

اصلاح عنوان رشته "مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن" به رشته "مهندسی رباتیک"(باتوجه به اعلام دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری)

 

غیرانتفاعی اقبال لاهوری- مشهد

16229

غیرانتفاعی

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

غیرانتفاعی پویندگان دانش- چالوس

16408

غیرانتفاعی

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

غیرانتفاعی علوم و فناوری آریان- امیرکلا بابل

16975

غیرانتفاعی

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه علامه طباطبایی

20790

روزانه

مدیریت گرایش گمرکی

حذف کدرشته محل

 

دانشگاه علامه طباطبایی

20804

نوبت دوم

مدیریت گرایش گمرکی

 

دانشگاه صنعتی قم

13261

محروم

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

دانشگاه صنعتی قم

13275

محروم

مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن

 

2- آدرس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علم گستر مهاجران به اراک، خیابان شهید رجایی (ملک)، کوچه ابطحی تغییر یافته است. تلفن: 32240616 تلفکس: 32229378–086

3- آدرس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی دانشوران تبریز به تبریز، کوی الهیه، خیابان سبلان (جنب اداره گاز) تغییر یافته است.

تلفن: 36686779-36672060–041 نشانی اینترنتی: www.daneshvaran.ac.ir

4- داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه علوم پزشکی ایران، برای اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام به سایت این دانشگاه به نشانی: www.iums.ac.ir مراجعه نمایند.

5- پذیرفته شدگان نهایی رشته های دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام حضوری و اینترنتی به آدرس سایت این دانشگاه به نشانی: www.zums.ac.ir مراجعه نمایند.

6- با توجه به عدم اعلام نتیجه مصاحبه در رشته پرستاری (کد 10925) از سوی دانشگاه شاهد، در این مرحله برای این رشته اعلام قبولی نخواهد شد.

7 - پذیرفته شدگان نهایی رشته های دانشگاه شاهد برای اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام حضوری و اینترنتی به آدرس سایت این دانشگاه به نشانی www.shahed.ac.ir مراجعه نمایند.

ط) توضیحات مهم درخصوص تعیین محل خدمت پذیرفته شدگان رشته های 30% ظرفیت بومی مخصوص استانها و دارای تعهد دانشگاه­های علوم پزشکی:

با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (صفحات 15 و 54 دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی) سهیمه های بومی متناسب با وضعیت نقاط محروم هر استان برای داوطلبان بومی متقاضی خدمت در مناطق محروم در دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شده که با توجه به تعیین محل خدمت پذیرفته شدگان، دانشگاه محل قبولی داوطلب از آنها بر اساس جدول ذیل تعهد محضری اخذ خواهد شد.

دریافت فایل جدول مناطق محروم استان های کشور در سهمیه پذیرش 30 درصد دانشجوی بومی مصوبه مجلس شورای اسلامی از محل اصلاح قانون عدالت آموزشی برای سال تحصیلی 95-1394 برای سپردن تعهد محضری فرمت PDF

ی) نحوه گزینش نهایی:

1- همانگونه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) اعلام گردیده مطابق مصوبه مورخ 93/12/4 مجلس محترم شورای اسلامی، در گزینش نهایی هر یک از ظرفیت رشته محلها در هر گروه آزمایشی 25 درصد به ایثارگران، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی لازم (حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد) اختصاص داده شده است. ضمناً حدنصاب نمره برای سهمیه رزمندگان کسب 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر رشته محل می باشد.

2- در گروه آزمایشی علوم تجربی به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به داوطلبان سهمیه های مناطق و براساس مساعدت بعمل آمده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر گردید گزینش نهایی در رشته های روزانه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این آزمون همانند سال گذشته بصورت ناحیه ای صورت پذیرد.

ک) نحوه و تاریخ انتشار فهرست اسامی معرفی شدگان رشته های تحصیلی نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 1394

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره تاریخ و محل انجام آزمون عملی رشته تحصیلی نیمه متمرکز علوم ورزشی و یا انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش سایر رشته های تحصیلی نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 1394 (دوره های روزانه، شبانه «نوبت دوم» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های علوم پزشکی کشور) به همراه فهرست اسامی و شماره داوطلبی معرفی شدگان هر یک از رشته های تحصیلی مذکور تا چند برابر ظرفیت هر رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در تاریخ 94/7/13 منتشر خواهد شد. معرفی شدگان هر یک از رشته های تحصیلی مذکور لازم است با توجه به برنامه زمانی اعلام شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه ای که به همراه فهرست معرفی شدگان این قبیل رشته ها منتشر خواهد شد، برای شرکت در مراحل مختلف گزینش رشته یا رشته های مربوط اقدام نمایند.

جهت اطلاع کلیه داوطلبان:

1- برای کلیه پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل نموده اند ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر از روز پنجشنبه مورخ 94/6/26 در سایت سازمان قرار داده خواهد شد.

2- با توجه به کنترل های متعدد و بررسی های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته و یا در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده باشند، می توانند حداکثر تا94/7/18 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایند. با توجه به اینکه به موارد واصله به غیر از روش اینترنتی ترتیب اثر داده نخواهد شد، لذا از داوطلبان تقاضا می شود از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 94/7/18 واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. لازم به تاکید است کلیه درخواستهای مربوط به اشتباه در انتخاب رشته صرفاً برای پذیرش و معرفی در نیمسال دوم دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بررسی خواهد شد. ضمناً داوطلبان گرامی می توانند سؤالات خود را با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

 

 


نظرات کاربران (1)